czwartek, 6 września 2012

puszysty omlet

Jeżeli decyduje się na zjedzenie czegoś (powiedzmy szczerze) nie zbyt służącego figurze to wymagam jednego -SMAKU :) Jestem prawdziwym żarłokiem słodkości, skrytożercą wszystkich ciastek, batoników, żelków i...słodkich omletów!
"Prawdziwy" omlet w swoim składzie zawęża się do jajek i soli, więc ten, którego tyczy się post napewno nie można nazwać "prawdziwym".
Moja podróbka , która jest odrobinę biszkoptowa, smakuje mi o wiele bardziej od tych najprawdziwszych prawdziwych. I tylko to się dla mnie liczy :)


 
Skład na jeden omlet:
Ciasto:
 
2 jajka
 
2 łyżki mleka
 
2 łyżki mąki
 
szczypta soli
 
odrobinę oleju do smażenia
 
odrobinę masła
 
Dodatki:
 
2 łyżki serka homoganizowanego waniliowego
 
maliny
 
cukier puder
 
lub wg Waszych upodobań ;)
 
A oto jak to zrobić :)
  1. Jajka w całości ubijamy blenderem (lub mikserem lub czymś co macie pod ręką, a dobrze ubije), dodajemy szczyptę soli i znów ubijamy przez ok 1 minutę.
  2.  
  3. Dodajemy dwie łyżki mleka i znów miksujemy, aby następnie dodac mąkę i tak tak...znów miksujemy.
  4.  
  5. W tym czasie na patelni rozgrzewamy ok. 2 łyżek oleju, na koniec dodając trochę masła (tak do smaczku :) ) - smażenie na samym maśle jest nie zdrowe, a na samym oleju nie smaczne.
  6. Masę wylewamy na patelnie i smażymy na średnim ogniu. Gdy omlet zacznie odstawać od krawędzi patelni, należy go przerzucić na drugą stronę. Natomiast kiedy zacznie wyrastać z patelni to znak, że jest już gotowy!
  7. Ja swój zawsze osuszam z tłuszczu.

  8.  
     
  9. Następnie zaczynamy dekorować pysznościami :) Kilka dni temu moja mama umieściła w słoiku podpsute maliny i zasypała je cukrem...teraz zrobiło się z nich coś w rodzaju soko-dżemu?? Z braku konfitur, postanowiłam wyłowic takie maliny i troszkę "podrasowac" :)
  10.  
  11. Do takich malin dodałam dwie łyżki serka homoganizowanego i zmiksowałam blenderem.
  12.  
  13. Teraz wystarczy posmarować nasz pyszny omlet i smacznego :)
  14.  


     
     
     
     
    Czy Wam też się wydaje, że mój omlet jest wyjątkowo PATRIOTYCZNY ??? :) :)
     
    Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ale super wyglada. Chetnie bym zjadł, tylko kto mi go przygotuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to kto? ;) Ty sam ;) taki molet to najprostsza rzecz na świecie...no chyba oprócz jajecznicy! ;)

      Usuń
  2. omlety są przepyszne:) ale ja zawsze jem z kawałkami szynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. póki co jeszcze nie robiłam..ale słyszałam, że jest to super propozycja na obiad właśnie z szynką, papryką i grzybami...może kiedyś się skuszę i zrobię ;)

      Usuń

Zapraszam do pisania komentarzy i dziękuje za wszystke już pozostawione ;) Wszelkie uwagi będą bardzo pomocne!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...