środa, 3 października 2012

Jajko sadzone troszkę inaczej...


 
Jak dobrze już Wam wiadomo, na drugie śniadanie zawsze zjadałam którąś z wariacji owocowych (kilka już pokazywałam >>TU<<  i  >>TU<<).
Wyraz "zjadałam" nie jest moją pomyłką :( tylko niestety smutną koniecznością...zbyt duża ilość przetworów mlecznych i...alergia powróciła :( Nigdy bym się tego nie spodziewała, bo ostatni raz męczyła mnie gdy miałam coś ponad 2 lata czyli 20 lat temu!! No ale cóż..niestety przylazła :(
Efekt? Przez najbliższy czas mam unikac przetworów mlecznych i wszystko powinno wrócić do normy...jeżeli chodzi o powrót do wariacji, to będzie to za jakiś czas i max 3 razy w tygodniu.
W tym moim bólu szukam alternatywnych opcji drugiego śniadania.
A oto pierwsza z nich:
 
Skład:

 
papryka
(poza nieocenionym smakiem, papryka kryje w sobie także wiele wartości odżywczych. Zależą one w dużej mierze od… koloru warzywa. Dlatego najlepiej jest oczywiście łączyć wszystkie kolory ze sobą i brać z nich to, co najlepsze. Papryka czerwona to istne bogactwo beta-karotenu – potrafi dostarczyć organizmowi nawet 70% jego codziennego zapotrzebowania. Dodatkowo to źródło wit. C , która pomaga wzmacniać naszą odporność jeszcze przed nadejściem zimy, a także wspiera nas w walce ze zmarszczkami. Papryka zielona jest najmniej kaloryczna ze wszystkich barw, dlatego zalecana jest osobom, które dbają o sylwetkę. Zawiera spore ilości kwasu foliowego, z tego też względu przyszłe mamy koniecznie powinny włączyć ją do swojego codziennego jadłospisu. Dodatkowym jej atutem jest zawarta w niej wit. E, zwana witaminą młodości. Natomiast papryka żółta i pomarańczowa skrzętnie dba o nasz dobry wzrok, a to wszystko za sprawą luteiny. Niezależnie od koloru, papryka zawiera komplet wit. z grupy B i dużo związków mineralnych, takich jak: wapń, potas, żelazo, magnez, czy miedź )

jajka
-ilość zależna jest od ilości porcji, które chcemy zrobić: 1 jajko na 1 porcję
(w jajku znajdują się m.in.: komplet aminokwasów (które nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać), żelazo, fosfor, siarka, wapń, potas, chlor i cynk oraz jod, a także witaminy A, D, E oraz z grupy B, zwłaszcza kwas foliowy)
 
sól
 
pieprz
 
koperek
(koperek jest bardzo bogaty w witaminę C, ponadto zawiera: wapń, fosfor, żelazo, karoten, witaminy: B1, B2 i PP)
 
chleb
- najlepiej pełnoziarnisty lub razowy (ja niestety nie miałam)
 
trochę oleju do smażenia
 
 
A oto jak to zrobić :))
 
  1. Paprykę myjemy (możemy też spażyc wrzątkiem), kroimy w poprzek, tak aby powstały swego rodzaju kręgi/pierścienie - jak zwał tak zwał, ogółem chodzi o to, żeby papryka wciąż była ze sobą połączona.
  2. Takie opaski z papryki kładziemy na rozgrzaną patelnię
  3.  
     
     
  4. Następnie wbijamy w sam środek opaski jajko, dodajemy sól, pieprz i koperek
  5.  
     
  6. Gdy jajko zacznie się ścinac, przewracamy ja na drugą stronę lub jak kto woli na brzuszek :))
  7. Gdy jaja są usmażone, nakładamy je na talerz i....zjadamy!! :)
 
 
 
Smacznego!
 
Jak Wam się podoba?
 
buziaki :*
lewinka

1 komentarz:

Zapraszam do pisania komentarzy i dziękuje za wszystke już pozostawione ;) Wszelkie uwagi będą bardzo pomocne!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...